środa, 23 marca 2016

"Jeśli kolejarze, to i stacja"

  Wielki Tydzień - to nie tylko podróże na święta do domu.

Zagórz
III stacja „Jezus upada pierwszy raz pod krzyżem" jest stacją „kolejarską" - Bałem się, czy podołam temu zadaniu - przyznaje się zagórzanin Franciszek Mikołajczak. - Dlatego zacząłem rozmyślać o tym, z czym kojarzy się Zagórz. Kiedyś słynny był z kolei. Zaprosiłem więc do tworzenia tej stacji kolejarzy z Zakładu Eksploatacji w Zagórzu. Mam nadzieję, że tak jak Jezus po upadku się podniósł, tak i nasza kolej kiedyś powstanie.

Kolejarze z Zagórza rzeźbę postawili na tzw. koźle oporowym, który umieszcza się na zakończenie toru. - To wymyślił artysta, bo w Zagórzu kolej się zaczyna i w Zagórzu się kończy. Chciał w ten sposób zaznaczyć, że kolejarze mają swój udział w życiu miasta i w życiu Kościoła - tłumaczy tę ideę toromistrz Wiesław Niemiec.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz