Porozmawiajmy
• w czwartek 8 listopada w godz. 10:00 - 18:00 w okolicach stacji PKP Warszawa Włochy
• w sobotę 10 listopada w godz. 9:00 - 17:00 i we wtorek 20 listopada w godz. 10:00 - 18:00 w Artystycznym Domu Animacji (ADA), ul. Chrościckiego 14
• na warsztatach w środę 14 listopada w godz. 18:00 - 20:30 w Adzie
Możesz też przesłać swoją opinię na dialogwplanowaniu@um.warszawa.pl
SZCZEGÓŁY:
wariant pierwszy
wariant drugi
Oddział Warszawski Stowarzyszenia Architektów Polskich przedstawił projekt zmian:
Wytyczne główne:
- stworzenie przyjaznej przestrzeni publicznej wokół stacji
kolejowej po stronie północnej i południowej torów oraz jej czytelnych i
wygodnych powiązań,
- nadanie przestrzeni wyjątkowego charakteru, nawiązującego
do historii dzielnicy Włochy jako
miasta ogrodu,
- utworzenie placu na skrzyżowaniu ulic: Popularnej, Chrobrego
i Tynkarskiej, zamkniętego od strony
północnej elewacją obiektu związanego ze stacją,
- wykreowanie rozwiązań o charakterze centrum lokalnego z
różnorodnym programem usług publicznych, w tym związanych z obsługą stacji i
komercyjnych,
- uwzględnienie rozwiązań integrujących różne środki
transportu: kolej, autobus, rower i samochód,
zapewniających wygodne przesiadki w obrębie węzła
przesiadkowego,
- zachowanie dużego udziału zieleni w kształtowaniu przestrzeni
placu oraz przestrzeni na dachu
budynku, ściśle powiązanej z parkiem linearnym,
W zakresie kształtowania zabudowy rekomenduje się:
- realizację obiektu przy wykorzystaniu różnicy poziomów terenu,
1-kondygnacyjnego budynku z elewacją frontową od strony placu (poziom -1), a od
strony peronów w całości schowanego pod ziemią (dach dostępny w formie
przestrzeni publicznej o charakterze rekreacyjnym z zielenią), z pionem komunikacyjnym
zapewniającym połączenia między poziomami,
- wprowadzenie programu usługowego obejmującego funkcje
dworcowe (kasy i mała poczekalnia), sklep spożywczy, gastronomię, toalety
publiczne, a także
- w zależności od dostępnej kubatury - usługi publiczne takie,
jak: miejsce aktywności lokalnej, dom sąsiedzki, wielofunkcyjna sala spotkań i
debat, przestrzenie coworkingowe, bibliotekę, księgarnię, punkt informacyjny i
obsługi mieszkańców (delegatura Urzędu m.st. Warszawy, punkt informacyjny
Urzędu Dzielnicy),
- realizację obiektu w formie jednobryłowej, tworzącej pełną
pierzeję północno-zachodnią placu,
lub w układzie swobodniejszym z wewnętrznym placem,
- kształtowanie bryły budynku w sposób uwzględniający istnienie
historycznej osi ul. Chrościckiego.
W zakresie kształtowania terenów zieleni rekomenduje się:
- ukształtowanie zielonego ciągu spacerowo- rekreacyjnego w liniach rozgraniczających będzie
przechodził na dach nowego budynku stacyjnego i dalej wiaduktem kolejowym w ul.
Drukarzy,
- utworzenie nowego terenu zieleni urządzonej w rejonie
stacji (po południowej stronie torów),
który będzie obejmował nasyp, dach projektowanego budynku
przy stacji oraz ciąg zieleni na wiadukcie kolejowym nad ul. Chrobrego,
- modernizację Parku Kombatantów, w szczególności zaprojektowanie
i realizację strefy wejściowej
od strony wyjść ze stacji kolejowej oraz uporządkowanie kompozycji
pomnikowej,
- zachowanie i uzupełnienie istniejących oraz utworzenie nowych szpalerów drzew wzdłuż torów
kolejowych i ulic, przede wszystkim: Chrobrego, Popularnej,
Tynkarskiej, Chrościckiego, Potrzebnej
i Świerszcza,
- zachowanie i ochronę eksponowanego drzewa (dębu) w rejonie
północno-wschodniego krańca
stacji kolejowej,
- ukształtowanie zieleni wysokiej i niskiej na placu w rejonie
skrzyżowania ulic: Chrobrego, Popularnej i Tynkarskiej,
- wprowadzenie zieleni
okrywowej na skarpy nasypów kolejowych i wykopów w rejonie tunelu pod torami,
na mury oporowe w rejonie stacji (możliwe jest również wprowadzenie zieleni na
ściany nowego budynku stacyjnego),
- przebudowa przestrzeni wyjściowej z tunelu (przejścia
podziemnego ze stacji) na teren Parku
Kombatantów – otwarcie na park.
| Propozycja urządzenia ciągu rekreacyjno-wypoczynkowego przy ul. Drukarzy |


Brak komentarzy:
Prześlij komentarz