sobota, 28 października 2017

Ściąga peronowa dla Dworca Warszawa Zachodnia

stan przed remontu 2020 -23

Dla tych, którzy są zmuszeni biegać, przepychać się w zdezorientowanym tłumie - pomiędzy peronami na kolejowym Dworcu Warszawa Zachodnia. A jak wiadomo zdarza się to notorycznie. Pociąg ma wjechać na tor 25 przy peronie 4 - wjeżdża na tor 2 przy peronie 6... itd i tak codziennie, i tak kilka razy na godzinę, od wielu, wielu lat ...


Dotyczy to zarówno pociągów podmiejskich, SKM jak i dalekobieżnych... jedynie wąskotorówka WKD
 zawsze wjedzie na jeden z dwóch torów przy peronie 1.

PERON 1 ma dwa tory należące wyłącznie do WKD

PERON 2 ma tory o numerach 22 /od strony WKD i Al. Jerozolimskich/ i o numerze 20. 

PERON 3 ma tory o numerach 21 /od strony WKD i Al. Jerozolimskich/ i o numerze 23.  
 
PERON 4 ma tory o numerach 25 /od strony WKD i Al. Jerozolimskich/ i o numerze 8 !!!


PERON 5 ma tory o numerach 6 /od strony WKD i Al. Jerozolimskich/ i o numerze 4. 


PERON 6 ma tory o numerach 2 /od strony WKD i Al. Jerozolimskich/ i o numerze 1. 

PERON 7 ma tory o numerach 3 /od strony WKD i Al. Jerozolimskich/ i o numerze 5. 


Jest jeszcze na uboczu dodatkowy, wygięty w łuk PERON 8 /dawny: Warszawa Wola/ w kierunku Dworca Gdańskiego. Ale od 12 marca 2017 roku jest zawieszony w związku z modernizacja linii kolejowej nr. 20.

Fajne prawda?
Ile razy nie zdążyliście wsiąść do pociągu, który pomimo komunikatów wjechał na inny peron?
Ogólnie pomimo nazwy Warszawa Zachodnia - dworzec ukazuje raczej wschodnie oblicze Warszawy i straszy bylejakością. Nie pomogła mini budowa nowego wejścia z kasami w podziemiach


i symbolem zachodu : McDonald's, elektronicznymi tablicami  ...




Kwestia błędnych komunikatów podawanych na wyświetlaczach i przez głośniki megafonowe tylko potęguję to odczucie.  A tłumaczenie, że obecnie stacja obsługuje około 1 tys. pociągów i 60 tys. pasażerów dziennie, co czyniło ją najbardziej obciążoną stację w Polsce - nie usprawiedliwia panującego chaosu. 
 
Erraty na czas remontu nie zamieszczam, za skomplikowane ... ale kiedyś będzie pięknie
 

  Plany
 
Zakończenie prac związanych z modernizacją dworca Warszawa Zachodnia planowane jest na przełomie 2023/2024 roku.
 
 
materiały PKP PLK

 
materiały PKP PLK

 
materiały PKP PLK
Zakończenie prac związanych z modernizacją dworca Warszawa Zachodnia planowane jest na przełomie 2023/2024 roku.
Więcej na RDC: https://www.rdc.pl/aktualnosci/warszawa/przejscie-podziemne-przy-dworcu-zachodnim-w-warszawie-straszy-pasazerow_ZVJchI3Ff3zATwd7plzk
Zakończenie prac związanych z modernizacją dworca Warszawa Zachodnia planowane jest na przełomie 2023/2024 roku.
Więcej na RDC: https://www.rdc.pl/aktualnosci/warszawa/przejscie-podziemne-przy-dworcu-zachodnim-w-warszawie-straszy-pasazerow_ZVJchI3Ff3zATwd7plzk

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz